Karin Jahromi
Telefoon: 06 - 53 35 67 12
Dyslexiepraktijk RepetitioZwarte Kijkerweg 71
7313 HB Apeldoorn
3 vragen aan Karin
1) In welke hoedanigheid werk je met de Kernvisie methode?
Ik werk als dylsexiespecialist & coach met de Kernvisie methode. Ik was lang op zoek naar een geschikte methode die qua didactiek maar ook sociaal-emotioneel aansluit bij mijn eigen visie. Het gaat vaak niet zo goed met de (h)erkenning van dyslexie op school. Sommige leerlingen missen daardoor helemaal de boot en hebben ook echt de overtuiging dat ze het niet kunnen. Eigenlijk is het voor mij niet zo belangrijk of een kind nu wel dyslexie heeft of niet. Het gaat vooral om het profiel en alle kleine dingetjes en eigenschappen die daar bij horen. Soms start ik vanuit een didactische hulpvraag om er vervolgens achter te komen dat er een gevoelslaag onder zit die eerst aandacht nodig heeft. Het is de combinatie van leren en voelen die zo interessant is en waarbij de methode zo mooi is in te zetten.
2) De Kernvisie methode gaat uit van 4 leerstijlen (visueel, kinesthetisch, auditief en digitaal). Wat is jouw voorkeurssysteem?
Ik denk dat dat hoofdzakelijk wel de combinatie van visueel en kinesthetisch is. Door het coachen van anderen leer je ook steeds meer over jezelf. Ik heb gemerkt dat ik veel meer rechtsgeoriënteerde eigenschappen heb dan ik ooit had gedacht. Maar ik heb ook zeker een auditieve en digitale kant die zich regelmatig laat zien.
3) Wat is jouw passie?
Kennisoverdracht en voorlichting aan ouders in relatie tot dyslexie en onderwijs. Zonder enige twijfel. Het is voor ouders lastig zoeken in een oerwoud aan regelgeving. Ze weten vaak niet waar ze moeten zijn voor hun informatie. Daarbij ervaren ze soms ook wel weinig steun. Want ook de relatie met school kan soms gecompliceerd zijn en de verwachtingen over en weer niet duidelijk of realistisch. Ik geef daarom ouders ook altijd naast de behandeling de nodige tips & tricks mee. Ik ben een echte belangenbehartiger in dat opzicht. Inmiddels merk ik dat niet alleen ouders bij mij aan de bel trekken maar dat ook leerkrachten de behoefte en verantwoordelijkheid voelen om deze groep kinderen te helpen.