Michelle Mars-Revers
Telefoon: 06 - 14 23 51 92
Kids Happiness by MiesAnna de Waalstraat 81
2135 NP Hoofddorp
Kies wat bij je past, zo ontdek je wat geluk is …
3 vragen aan Michelle
1) In welke hoedanigheid werk je met de Kernvisie methode en wat is voor jou de reden om juist de Kernvisie methode toe te passen?
Naast mijn mooie taak als moeder ben ik werkzaam op een basisschool en werk ik als coach met de Kernvisie methode in mijn eigen praktijk Kids Happiness by Mies.
Mijn zoon is mijn inspiratie geweest om de Kernvisie methode bij Wim Bouman te volgen. Ik weet mij nog goed te herinneren dat de juf in groep 3 tegen mij zei: “Jullie zoon kan nog steeds de letters niet”. Het oefenen gaf thuis strijd en hij kreeg steeds meer moeite met de lesstof. Toen het zover kwam dat hij niet meer naar school wilde, zich letterlijk aan een lantaarnpaal vasthield voor het schoolplein, hebben wij hem gewisseld van school. Naar een ander type onderwijs wat beter bij hem aansloot.
Op de andere school ging het beter maar er waren nog steeds tranen door de faalangst die hij had ontwikkeld. In groep 5 kreeg hij een onderzoek en daar kwam dyslexie naar voren. Opvallend was het disharmonisch intelligentieprofiel.
Waar school en instanties bezig waren met het in gang zetten van een dyslexietraject, was ik bezig om me te verdiepen in een disharmonisch intelligentieprofiel. De performaal/verbaal kloof ook wel genoemd. Onze zoon was performaal sterker dan verbaal. Hij raakte vaak gefrustreerd doordat hij zich niet altijd kenbaar kon maken in taal. Hij werd regelmatig onderschat en had woordvindingsproblemen. Dat dit een gevolg was van de intelligentiekloof werd meteen duidelijk. Het voelde alsof puzzelstukjes op zijn plek vielen. Er schoten gedachtes door mij heen van mijn eigen schooltijd. Ik vond het vreselijk als ik ineens een vraag kreeg of met een toets niet wist of ik wel het juiste antwoord gaf. Waarom riep een ander altijd meteen het juiste antwoord en moest ik nog even nadenken? Ik wilde het eerst voor me zien en had daar echt even de tijd voor nodig. Woordvindingsproblemen kan ik nog steeds weleens hebben. Nu weet ik waardoor dat kwam. Ik besloot mijn hart te volgen.
Ik kwam in aanraking met de Kernvisie methode. Ik las het boek Krachtig anders leren en dacht: wow, dit gaat over mijn zoon. Ik voelde zoveel herkenning en ben meteen de opleiding tot Kernvisiecoach gaan volgen.
Na een moeizame tijd van onderpresteren, niet gezien worden en heel veel tranen (zowel van hem als van mij) gaat onze zoon sinds een aantal jaar met plezier naar school. Inmiddels zit hij op het voortgezet onderwijs en heeft zoveel handvatten in het leren leren dat ik ontzettend dankbaar ben dat hij op jonge leeftijd inzichten heeft gekregen in zijn manier van leren en hier voor de rest van zijn leven profijt van heeft. Zijn zelfvertrouwen is enorm gegroeid.
Als gecertificeerd Kernvisiecoach help ik dan ook graag alle kinderen die hier tegenaan lopen middels de Kernvisie methode.
2) De Kernvisie methode gaat uit van 4 leerstijlen (visueel, kinesthetisch, auditief en digitaal). Wat is jouw voorkeursysteem en hoe zet je die in voor je cliënten/leerlingen?
Mijn voorkeurssysteem is visueel/kinesthetisch net als mijn zoon. Bij het verwerken van informatie wil ik het eerst voor me zien en er een gevoel bij hebben.
Door het lezen van het boek “(external)Krachtig anders Leren”:https://www.krachtigandersleren.nl en het volgen van de opleiding tot Kernvisiecoach vielen er zoveel puzzelstukjes op zijn plaatst. Nu ik bewust ben van mijn eigen leerproces kan ik mij nog meer inleven in de kinderen die in mijn praktijk komen.
3) Wat is jouw passie? Waar doe je het voor?
De passie om kinderen en ouders te coachen zat altijd al in mij. Ik heb een sterke aantrekkingskracht tot kinderen die extra hulp nodig hebben. Ik zie steeds meer kinderen die tegen problemen aanlopen op sociaal-emotioneel- of op leergebied. Dat breekt mijn hart iedere keer weer.
Ik help dan ook graag alle kinderen om zich zelfverzekerder en krachtiger te voelen. Als kinderen weten waar ze goed in zijn en als ze weten hoe ze leren, is alles makkelijker en groeit het zelfvertrouwen.