Nathanja Boon

Nathanja Boon is beschikbaar voor jeugdzorgtrajecten via Kernvisie methode.

Telefoon: 06 - 18 94 60 18

NatuurTalent

Studiebegeleiding en coaching
Amersfoort

Ook online coaching mogelijk.

3 vragen aan Nathanja

1) In welke hoedanigheid werk je met de Kernvisie methode?

Sinds 2013 werk ik met de Kernvisie methode in mijn eigen praktijk NatuurTalent in Amersfoort en online coach ik landelijk. Ik vind het geweldig om met de Kernvisie methode te werken. De methode is effectief en sluit zo perfect aan op de kwaliteiten van deze doelgroep, dat de leerlingen de instructies snel oppakken en ontdekken dat ze op deze manier wél kunnen leren. Dit blijft een mooi proces om te zien.
Een 12-jarige leerling vertelde me ooit verwonderd: “Dat je een fout woord uit je hoofd kunt verwijderen, dat wist ik niet. Dat gaat zo makkelijk, daar moet ik echt nog even aan wennen.”

2) De Kernvisie methode gaat uit van 4 leerstijlen (visueel, kinesthetisch, auditief en digitaal). Wat is jouw voorkeurssysteem?

Net als mijn leerlingen, heb ik ook een voorkeur voor de rechtsgeoriënteerde leerstijl. Ik denk dat de visuele leerstijl mijn voorkeurssysteem is, maar redelijk in balans is met mijn kinesthetische en digitale leerstijl. Hierdoor heb ik zelf nooit leerproblemen gehad. Het auditieve systeem blijft hierop achter, dus ik kan me heel goed inleven in de leerlingen die het lastig vinden een hele dag op school te moeten stilzitten en de lesstof auditief aangeboden te krijgen.
Voor mijn werk als Kernvisiecoach is dit eigenlijk wel ideaal: ik heb zelf een goede basis wat betreft de lesstof en kan me toch goed inleven in de leerlingen die ik in de praktijk zie.

3) Wat is jouw passie?

In de kern is het mijn passie om kennis te delen en mensen aan te moedigen en te inspireren: zowel de leerlingen als hun ouders. Een andere passie van mij is leren en persoonlijke ontwikkeling. Het plezier wat ik daarin heb, geef ik graag door aan mijn leerlingen: school is misschien niet altijd leuk, maar leren is fantastisch en dat blijf je als het goed is je leven lang doen!

Het is prachtig om de leerlingen weer in hun kracht te mogen zetten en te zien hoe resultaten verbeteren en het plezier in naar school gaan en leren gedurende het traject vaak weer terugkeert. Daar doe ik het voor! De afgelopen jaren heb ik mij steeds meer gespecialiseerd in hoogbegaafdheid. De creatief hoogbegaafde leerling komt binnen het onderwijs vaak niet tot zijn recht. Dit is wat mij betreft een doelgroep die niet voldoende wordt gezien, begrepen en ondersteund, met alle gevolgen van dien. Ik ervaar binnen mijn praktijk dat ik voor deze leerlingen (en ouders) nóg meer een verschil kan maken.